توضیحات وشهر درباره تغییرات سود عملیاتی

گزارش توضیحات در خصوص اطلاعات و صورتهای مالی وشهر منتشر شد.

به گزارش صدای بورس، بانک شهر اعلام کرد؛ تغییرات افزایش و کاهش بیش از ۳۰ درصدی سود (زیان) خالص نسبت به دوره مشابه سال قبل عمده دلایل تغییرات در سود (زیان) خالص دوره مالی منتهی به ۳۱ خرداد ماه ۱۴۰۳ نسبت به دوره مشابه سال قبل ناشی از افزایش ۲۷ درصدی درآمد تسهیلات اعطایی درآمد سپرده گذاری در بانکها و موسسات اعتباری غیربانکی و درآمد ناشی از سرمایه گذاری در اوراق بدهی جمعاً به مبلغ ۱۷٫۹۷۳ میلیارد ریال است.

توضیحات در خصوص اطلاعات و صورت های مالی منتشر شده شرکت بانک شهر با نماد وشهر در بورس فعالیت دارد.

سید محمد مهدی احمدی مدیر عامل و عضو هیات مدیره بانک شهر در خصوص صورتهای مالی شرکت به سوالاتی به این شرح پاسخ داد؛

پیرو انتشار صورت های مالی حسابرسی نشده منتهی به ۳۱ خرداد ماه ۱۴۰۳ در سامانه کدال و ضرورت ارائه دلایل تغییرات بیش از ۳۰ درصدی سود خالص نسبت به دوره مشابه سال مالی قبل و تغییرات در اقلام صورت وضعیت مالی نسبت به ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ مراتب به شرح ذیل جهت استحضار ارائه می شود؛
۱- تغییرات افزایش و کاهش بیش از ۳۰ درصدی سود (زیان) خالص نسبت به دوره مشابه سال قبل عمده دلایل تغییرات در سود (زیان) خالص دوره مالی منتهی به ۳۱ خرداد ماه ۱۴۰۳ نسبت به دوره مشابه سال قبل ناشی از موارد ذیل است.
- افزایش ۲۷ درصدی درآمد تسهیلات اعطایی درآمد سپرده گذاری در بانکها و موسسات اعتباری غیربانکی و درآمد ناشی از سرمایه گذاری در اوراق بدهی جمعاً به مبلغ ۱۷٫۹۷۳ میلیارد ریال.
-کاهش حدود ۱۰۰ درصدی به مبلغ ۲۵،۳۸۵ میلیارد ریال در سرفصل سود (زبان) سرمایه گذاری در سهام و سایر اوراق بهادار عمدتاً ناشی از فروش سهام شرکت تأمین سرمایه تمدن به شرکت گروه مالی شهر به مبلغ ۲۱۹۳۹ میلیارد ریال و الباقی آن ناشی از سود حاصل از عرضه ۱۲ درصد از سهام گروه مالی شهر در بازار سرمایه در دوره مقایسه ای ۳ ماهه سال ۱۳۰۲ است.
-افزایش ۴۶ درصدی هزینه سود سپرده ها به مبلغ ۱۶۰۹۹۲ میلیارد ریال ناشی از افزایش ۴۸ درصدی در سرفصل سپرده مشتریان نسبت به دوره مشابه سال قبل است.
-افزایش مبلغ ۲٬۶۲۹ میلیارد ریال خالص درآمد کارمزد عمدتا ناشی از افزایش در کارمزد ضمانت نامه های صادره، کارمزد توسعه فروش کارمزد اعتبارات اسنادی گشایش یافته آبونمان کارت اعتباری و خالص درآمد کارمزد عملیات قرض الحسنه میباشد. ۱۰۵ افزایش مبلغ ۵،۷۵۶ میلیارد ریال در سرفصل هزینههای اداری و عمومی عمدتا ناشی از افزایش هزینه حقوق و دستمزد مطابق نرخ رشد قانونی و افزایش در تعداد پرسنل خرید خدمات قراردادی و هزینه آگهی و تبلیغات است.

- افزایش مبلغ ۱۰۱۰۹ میلیارد ریال در سرفصل هزینه مطالبات مشکوک الوصول ناشی از افزایش در مطالبات غیر جاری است.
1- افزایش در سایر درآمدها و هزینه های عملیاتی به میزان ۸۰۰۲۳ میلیارد ریال عمدتا ناشی از طبقه بندی سرفصل درآمد حاصل از فروش ارز تخصیصی از سرفصل سایر درآمدها و هزینه های غیر عملیاتی به سرفصل مذکور و کاهش در زبان ناشی از تسعیر میباشد. ۱-۸- کاهش در سایر درآمدها و هزینه های غیر عملیاتی به مبلغ ۱۴.۶۴۳ میلیارد ریال عمدتاً ناشی از کاهش در سود فروش املاک نسبت به دوره مشابه سال قبل است.
۲- تغییرات افزایش و کاهش بیش از ۳۰ درصدی افلام صورت وضعیت مالی نسبت به صورتهای مالی حسابرسی شده منتهی به ۲۹ اسفند ۱۴۰۲
- افزایش در سرفصل مطالبات از شرکتهای فرعی و وابسته به مبلغ ۳۶،۲۶۸ میلیارد ریال عمدتاً مربوط به معاملات املاک با شرکت صنایع و معادن شهر به مبلغ ۳۴۲۸۰ میلیارد ریال است.
- افزایش در سرفصل سایر دریافتنی ها به مبلغ ۲۴۶،۳۲۹ میلیارد ریال عمدتا ناشی از افزایش در معاملات ارزی و متعاقباً افزایش در بدهکاران و کارگزاران ارزی از این بابت است.
- افزایش در سرفصل سرمایه گذاری در سهام و سایر اوراق بهادار عمدتا ناشی از شناسایی مازاد تجدید ارزیابی سرمایه گذاری های بلند مدت است.
- افزایش در سرفصل سایر داراییها به مبلغ ۲۸۰۳۵۸ میلیارد ریال عمدتاً مربوط به افزایش در خالص بدهی مشتریان بابت اعتبارات اسنادی مدت دار به مبلغ ۲۷،۹۵۲ میلیارد ریال است.

- افزایش در حقوق مالکانه عمدتاً بابت شناسایی مازاد تجدید ارزیابی داراییها به مبلغ ۲۹۴۰۳۸۰ میلیارد ریال است.

کد خبر 500978

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 11 =